خبرهای داغ:
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد

 تدوین نقشه راه پنج ساله کشاورزی استان همدان

همدان-مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تدوین نقشه راه پنج ساله کشاورزی استان همدان خبر داد و گفت: با تدوین نقشه راه، می‌توانیم سرمایه‌گذاران را به حوزه‌های مناسب سرمایه‌گذاری سوق دهیم.
کد خبر: ۹۵۱۹۹۲۳
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
 تدوین نقشه راه پنج ساله کشاورزی استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حسن محمدی در حاشیه برگزاری تور رسانه ای خبرنگاران و اصحاب رسانه همدان و بهار به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و بازدید از شهرک صنایع تبدیلی و غذایی شهرستان بهار با اشاره به مهم‌ترین اقدامات سال ۱۴۰۱ صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: ۳۲ واحد پروانه بهره‌برداری با ظرفیت تولید ۲۵۳ هزار تن صادر کرده‌ایم و نیز ۳۰۷ هزار تن محصولات کشاورزی جدید به فرآوری قبلی افزوده و جذب شده است.

وی با اشاره به فرهم کردن زمینه اشتغال مستقیم۷۶۲ نفر گفت: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری طرح به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بزرگ‌ترین مشکل را مسئله تسهیلات دانست و ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مقرر شد که  ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بحث اشتغال تعلق بگیرد که تاکنون پرداخت نشده و قرار است از اواخر خرداد ماه به صورت مرحله‌ای مصوبه‌های سال ۱۴۰۱ اجرایی شود که اگر تسهیلات پرداخت شود، صدور پروانه بهره‌برداری به ۶۰ فقره می‌رسد چراکه بسیاری از طرح‌ها بیش از ۹۰ تا ۹۵ پیشرفت دارد اما به علت مشکلات تسهیلات بانکی مانده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ یک سرمایه گذار عربستانی در تویسرکان برای خط سورت و بسته‌بندی محصولات کشاورزی صادراتی با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و یک سردخانه ۲۰ هزار تنی در کنارش احداث کرد و اگر زمین مناسب اختصاص یابد، ۲۰ میلیون دلار سرمایه جدید در بحث فرآوری سیب زمینی از صفر تا صد سرمایه گذاری می‌کند.

محمدی افزود: بزرگ‌ترین خط تولید خوراک دام و آبزیان با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید که جزو پنج کارخانه بزرگ کشور است.

وی میزان اشتغال مستقیم در این بخش را در سال گذشته ۷۶۲ نفر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰، ۶۰ درصد رشد داشته و میزان سرمایه‌گذاری ۷۸۸ ميليارد نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۵۲ درصد رشد داشته است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: همچنین بین ۲۱۰ تا ۲۲۰ واحد طرح بالای ۵۰ درصد با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است و با راه‌اندازی شهرک فرآوری سیر که استانداری و جهاد کشاورزی در حال پیگیری آن هستند، حدود ۸۰ واحد بسته بندی و صادرات سیر ایجاد خواهد شد و مشکل فرآوری سیر استان در شهرک حل می‌شود.

وی همچنین از تدوین نقشه راه پنج ساله کشاورزی استان همدان خبر داد و گفت: با تدوین نقشه راه، می‌توانیم سرمایه‌گذاران را به سوی حوزه‌های مناسب سرمایه‌گذاری سوق دهیم.

در ادامه خبرنگاران و اصحاب رسانه همدان و بهار از ظرفیت‌ها و پتانسیل شرکت ترشیجات و شوریجات ماهگون، شرکت صنایع غذایی و تبدیلی مزرعه سفید، گلخانه گل رز دشت سبز و گلستان نرگسی شهرستان بهار بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات